Tuesday 12 April 2011

The Start Of Uptrend

Par spīti tam, ka materiāli par grafiku tehnisko analīzi BetFair finanšu tirgos nav salīdzinoši daudz, iedvesmu var smelties plašajā FOREX bibliotēkā. Nemaz nav tālu jāmeklē, lai atrastu paralēles starp valūtu un BetFair tirgiem. Galvenais ir izprast tirgus būtību tieši no grafiku viedokļa - paskatīties uz grafiku no finanšu analītikas puses. Nevar noliegt, ka grafiku analīze dod lielāko priekštatu par to, kas notiek tirgū. Grafiks ir kā grāmata ar savu slepeno rakstu - ja spēsiet to izlasīt, jums atvērsies pavisam cita pasaule, kas kopā ar esošām zināšanām atstarosies peļņā.

Jau būdams tikai iesācējs BetFairā - es vienmēr pievērsu lielu uzmanību grafikiem. Un bieži vien es atkārtojos: "... ja vien es būtu noķēris šo koeficientu kustību..."; "... ja vien es zinātu!" Kāre pēc prognozēm un cēloņiem, kas izraisa tirgū koeficientu nobīdi, vairoja manī lielu interesi. Vienmēr biju vēlējies nokļūt tajās virsotnēs, kas veidojas, tirgum atveroties; vienmēr vēlējos atrasties tajos izejas punktos, no kuriem sākas drifteri un stīmeri. Tagad - beidzot varu teikt, ka esmu tur bijis. Zirgu treidings uz tipsteru prognozēm salika visu manu 30 mēnešu pieredzi pa plauktiņiem. Varbūt tas ir tāpēc, ka nekad nebiju saglabājis galveno fokusu uz grafikiem 3 mēnešu periodā. Lai ko es darītu - manuprāt, visas manas zināšanas tīri automātiski tiks pielāgotas mērķim.

Tehniskā grafiku analīze bija tā teorētiskā daļa, kas man vienmēr ir pietrūkusi, veicot grafiku analīzi. Tīri primitīvi un paļaujoties uz intuīciju es nereti biju prognozējis  koeficientu nobīdes. Esmu redzējis neskaitāmus grafikus - varbūt tīri zemapziņā, paskatoties uz jaunu grafiku, es atcerējos, ka esmu jau to kaut kur redzējis. Tas, ko es pamanīju - bija grafiku atkārtojums! Februārī es veicu grafiku klasifikāciju - atklāju aptuveni 10 variācijas, kas turpina atkārtoties. Ja pamēģināsiet saglabāt visus favorītu grafikus dienas laikā - noteikti ieraudzīsiet to pašu. Vienīgā problēma, ar ko saskāros, prognozējot grafiku kustību, balstoties uz variāciju - bija saistītās variācijas, kad viens grafiks var pāriet citā. Secinājums bija sekot grafikam visas dienas laikā (pozicionālais treidings), jo katrs grafiks, neskatoties uz atkārtojumiem - tomēr ir tīri individuāls. Pāreju uz citu variāciju prongozēju pēc vairākiem faktoriem: piedāvāto likmju izmaiņas, WOM, naudas plūsmas apjoms, grafika leņķis u.tml. Variācijas tika atliktas otrajā plānā - kā papildus kritērijs ar savu statistisko varbūtību. Galvenais fokuss pārgāja uz indikatoriem, kas prognozē grafika izmaiņu! Uz signāliem, kurus būtībā jau pielietoju februāra sākumā, nolasot grafika informāciju. Bez tam - sekojot grafikam visas dienas garumā, es biju redzējis neskaitāmus iespējas ķert svingus. Kas mani pārsteidza - es varēju tos paredzēt pēc tiem pašiem kritērjiem, kādus es pielietoju, prognozējot koeficientu nobīdes garākā laika periodā. Visa interese bija potenciālā peļņā - ja poziconālajā treidingā izdevīgākās un droši vien visiem pazīstamās grafiku variācijas ir stīmers un drifteris, svingos der visas variācijas, izņemot statisko grafiku, kas vairāk jau attiecās uz skalpingu...

 No pozicionālā treidinga uz svingiem?

Pāreja, uz kuru pašlaik koncentrēju savu uzmanību. Bez tiem signāliem, kurus es jau pats biju atklājis - man tagad ir iespēja pieslēgt vēl vairāk indikatorus - izmantojot NINJA TRADER un QuantSports. Jau kādu laiku testēju un pilnveidoju stratēģiju, pēc kuras sākšu ķert svingus. Un tik tālu varu pateikt, ka peļņa no svingiem var vairākkārt pārsniegt skalpingu, ja treido tikpat daudz zirgus, cik tiek treidots skalpingā. Neticat? Te būs dzīvs piemērs:


Daudz informācijas var smelties no statēģijām lielos finanšu trigos. Ļoti daudz kas pieejams par brīvu - tagad tikai jāatrod laiks. Vēljoprojām neesmu īsti sakārtojis apkārtējos apstākļus. Bet tiklīdz viss nostabilizēsies - es iešu uz visiem 100%. 

Lai izdodās un veiksmi visiem!

3 comments:

  1. Ja tev pēc šādām analīzēm "izdosies" būt mīnusos, tad dzīvot no Betfair nav iespējams nevienam.

    ReplyDelete
  2. :D Ja izdosies būt mīnusā :D

    Lai nu arī es nobalsoju aptaujā, ka lielāku potenciālu es saredzu skalpingā. Es piekrītu, ka arī svingu treidings nes lielu peļņu!

    !Seit ir jāmeklē līdzīgi iniciatori, kā skalpingā, bet ir +- atšķirīgi šie iniciatori.
    Izpratīšu skalpingu un noteikti arī papētīšu svingus!

    ReplyDelete
  3. Es pats nobalsoju par ceturto variantu! ;)

    ReplyDelete