Thursday 5 September 2013

Experience of Arbing

Esmu aizvadījis 49 dienas, liekot likmes uz arbitrāžām. Pāris dienas pēc mana pēdējā ieraksta blogā guvu ļoti sāpīgu mācību - pieļāvu trīs kļūdas vienā dienā! Trīs liktenīgas kļūdas, kas apēda gandrīz visu manu peļņu - palicis nebija daudz. Kad tas notika, es izņēmu visu naudu ārā no totalizātoriem, kādu laiku vajadzēja atsvaidzināt prātu, pārdomāt riskus, kas saistīti ar arbitrāžu. Bija grūti iedomāties, ka pēc stabilas augšupejas var tik zemu nokrist vienā dienā... Un tomēr ar laiku es sapratu, ka tās bija manas kļūdas, kļūdas, no kurām VARĒJA izvairīties. Uzmanīgi un bez steigas es pamazām atsāku likt arbitrāžas, izvirzot sev striktus noteikumus...


Neiedziļinoties detaļās par kļūdām, ko pieļāvu vienā dienā, uz brīdi baidījos, ka šādi riski arbitrāžā nav retums un diemžēl agri vai vēlu tomēr sanāks kļūdīties. Lai šo apgalvojumu apgāztu man nācās nopietni pārdomāt, kā es lieku likmes, lai pēc iespējas vairāk minimizēt risku. Pirms tam vairāk vai mazāk darbojos brīvi - ātri saliec likmes, kamēr beidzās nauda, dienas beigās skaiti peļņu! Punkts. Tā nu vienu dienu punkta vietā man nācās izskaidrot lielu jautājuma zīmi... 

No kļūdām, kuras es pieļāvu - bija iespējams izvairīties! Un tas man deva pārliecību turpināt. Te ir daži no maniem secinājumiem, kurus ir vērts pieminēt:

1) pirms likt likmes vienmēr pārliecinies par tirgu un vārdu/nosaukumu sakritību! Šis padoms ir diezgan izplatīts arberu aprindās - izklausās kā būtiska lieta, bet ir diezgan izplatīta kļūda. Man bija tā, ka steigā Tottenham vs Colchester spēles vietā uzliku likmi uz Tottenham vs Crystal Palace - koeficienti bija līdzīgi... Zaudēju naudu uz pirmo spēli, uz otro nācās gaidīt 18 dienas, kamēr varēju veiksmīgi aizvērt pozīciju... 

2) katrai uzliktai arbitrāžai uzņemt skrīnšotu un otrreiz pārbaudīt, ka viss ir uzlikts pareizi! Šis ir lielisks profilakses pasākums un mani pasargāja no vairākām kļūdām. Bez tam tā ir aizsardzība pret BetFair - bija gadījumi, kad izraksts parāda kaut ko pretēju tam, kas patiesībā bija uzlikts tirgū. Uzņemot skrīnšotus, iespējams pateikt, cik arbitrāžas dienā bija uzliktas un vieglāk izsekot naudas plūsmai. 

3) katru reizi, kad liec arbitrāžu uz zirgu tirgiem, pārliecinies, ka neskrējēji biržā sakrīt ar neskrējējiem totalizatorā! Šis man bija jauns atklājums - es nezināju, ka laiki, kad neskrējēji tiek izņemti ārā no sacīkstes var atšķirties starp biržu un totalizatoriem. Tā rodas viltus arbitrāžas, no kurām jāuzmanās. Biržā koeficients būs nokrities, bet totalizatorā vēljoprojām turēsies augšā. Liekot likmes, šādas arbitrāžas sāku pamanīt arvien biežāk.

4) pārliecinies, ka Tev ir pietiekami daudz laika, lai uzlikt arbitrāžu! Arbitrāžas futbolā bieži parādās tieši pirms spēles sākuma, kad tirgū ieplūst liela nauda. Ja tirgus neiet In-Play, var nepaspēt uzlikt abas likmes. 

5) izvairies riskēt ar lielu summu uz vienu arbitrāžu! Ļoti laba mācībā - tā var izvairīties no limitēšanas un lieliem mīnusiem, kad tomēr sanāk pieļaut cilvēka kļūdu. Neturu totalizatoros vairāk par 100 GBP, parasti ap 50 GBP. Augusta vidū pieļāvu kļūdu un zaudēju ap 50 GBP - ja būtu riskējis vairāk, zaudējums būtu lielāks.

Pie noteikumiem varu tikai piebilst, ka galvenais nesteigties - ja arbitrāža pazūd, nevajadzētu par to uztraukties - būs citas. Galvenais ir drošība. 

Kopumā augusts ir aizvadīts plusā: +236.02 GBP. Žēl, ka nācās zaudēt lielu summu muļķīgu kļūdu dēļ, bet neko darīt. Papildus pie arbitrāžām nāca klāt peļņa no pāris Bet365 bonusiem (veiksmīgi iesākta futbola sezona): +206.97 GBP. Kopā: +442.99 GBP. Zemāk ir peļņas grafiks arbitrāžās bez bonusiem - var redzēt, ka biju daudz piesardzīgāks pēc kritiena, temps pieauga tikai mēneša beigās, kad atguvu pilnu pārliecību un sāku veltīt nodarbei vairāk laika:


Runājot par servisiem - augustā biju izmantojis tikai OddsMonkey. Manuprāt, ir ļoti labs palīgrīks par saprātīgi zemu cenu. Viņi turpina papildināt servisu ar jauniem totalizatoriem - ļoti labi nopelnīju, kad tika pievienots MarathonBet. Tur dienā izkrīt ļoti daudz arbitrāžas, kas turās dažreiz pat līdz pus stundai. Biju pat domājis, ka jāsāk treidot šīs pozīcijas, jo no 105% arbitrāžas, parasti koeficients turpināja krist līdz pat 115%. Interesants fakts, viņi nepieprasīja manus dokumentus, kad veicu izmaksas. Žēl gan, ka mēneša beigās viņi man uzlika limitu līdz 0.85 GBP - iesaku nelikt likmes lielākas par 50 GBP (tas attiecās uz vairākiem totalizatoriem būtībā), bet kamēr neliek limitu - var laimīgi strebt! 

Septembrī tik aktīvi ar arbitrāžām nenodarbošos, doma likt tiesības no augusta peļņas. Ir daži tādi pienākumi un doma pamēģināt RacingProfits servisu... Par to vairāk pēc mēneša.  

Veiksmi!



No comments:

Post a Comment